'n Dagje rust ! - Reisverslag uit Ansager, Denemarken van José Thijssen - WaarBenJij.nu 'n Dagje rust ! - Reisverslag uit Ansager, Denemarken van José Thijssen - WaarBenJij.nu

'n Dagje rust !

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

05 Oktober 2015 | Denemarken, Ansager

Vandaag hebben we het allemaal piano aan gedaan , Soms 'n dagje thuis spelletjes doen is ook gezellig het enige wat we wel buiten de deur hebben gedaan is dieren voeren en Harm en Moeder hebben wat presentjes in de buurt gekocht.
Doordat we dus alle tijd hadden had de moeder van Henk dus alle tijd om eens te lezen wat er op de verpakking van het brood stond, niet dat ze het kon lezen zo in het kneudelbreuds maar 'n poging is wel gedaan. Harm werd nogal in beslag genomen door de gedachte dat men hem op de afd. wel heel erg zou missen, want nu kon Marieke hem niet vragen ergens mee te helpen.
Ik vroeg hem of hij het vervelend vond als men hem miste maar daar heb ik nog steeds niet echt een antwoord op het enige wat hij vertelde was dat ze nou eenmaal gewend waren dat hij van alles voor ze deed , maar ik geloof stiekem dat hij het wel heel fijn vind dat hij in zijn beleving een belangrijke schakel is bij Talant, en dat is ook fijn voor hem. Henks moeder maakte zich vooral zorgen of ze nog wel genoeg inco's had maar als ze dat allemaal nog moeten gebruiken, dan blijven we hier nog 'n paar weekjes. Het valt me op hoe weinig ze maar eet en drinkt als het aan haar ligt. 's morgens vroeg ziet ze al op tegen het ontbijt ze heeft echt moeite met 'n sneetje brood dus krijgt ze nu 's morgens 'n kommetje zelfgemaakte havermout of rijstepap en dat gaat 'n stuk makkelijker maar als het op is zegt ze ook gelijk dat ze voor minstens twee weken genoeg heeft. 'n tussendoortje dat doen we momenteel maar niet anders eet ze 's avonds niet tenminste dat zou ze het liefste doen maar als ze eenmaal aan het eten begint dan eet ze gelukkig wel al is het niet veel .
Henk bracht de eerste dagen nogal eens iets mee voor bij de koffie , daar is hij gek op en hij bedoeld het goed, maar dat betekende dat zijn moeder niets meer wilde eten voor de rest van de dag. alleen de toetjes die gaan er altijd wel in. Ik herken dit wel van mijn eigen moeder die at ook steeds minder en had ook altijd de indruk dat ze al gegeten had. Het belangrijkste nu is dat elke dag er een is met een gouden randje, voor zover dat mogelijk is en volgens mij lukt dat wel.
Als ze zo klaar zijn met mens erger je niet gaan we allemaal naar bed want morgen gaan we wel naar Legoland , de vooruitzichten zijn goed dus Harm kijkt er naar uit .