Ropperig zijn en Harm zingt uit volle borst - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van José Thijssen - WaarBenJij.nu Ropperig zijn en Harm zingt uit volle borst - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van José Thijssen - WaarBenJij.nu

Ropperig zijn en Harm zingt uit volle borst

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

03 Oktober 2015 | Denemarken, Kolding

Vanmorgen lekker op ons dooie akkertje gedaan wat we moesten doen, dat houd in ................ Henk en Harm zijn na het douchen lekker wezen winkelen , ik heb de was gedaan , gisteren was er per ongeluk wijn over onze kleding gekomen en alles was dus rood. Nou is mooi rood niet lelijk maar gevlekt .......tja daar moet je voor kiezen. Toen ik Henk's moeder wakker ging maken kon ik haar dan ook blij maken met het feit dat haar blouse en trui weer als nieuw waren. Harm blijkt in Greunshiem 's ochtends graag havermout te eten dus dat had ik gemaakt en wat blijkt ................ ook de moeder van Henk liet het zich goed smaken veel beter dan wanneer ze brood krijgt. De mannen hebben aan een grote portie Niet genoeg en eten als of hun leven ervan af hangt ook nog ieder vier boterhammen wij , moeder en ik hebben beiden met grote ogen zitten kijken. Terwijl wij de mannen zo gade slaan valt mij op dat haar capuchon van de badjas i.p.v op haar rug hangt, onder de badjas gepropt zit, dus ik zeg tegen haar ;"zoooo u begint een bochel te krijgen" Ik knipoog tegen Henk en die zegt ;"nou en een beste ook"en hij maakt er een foto van en laat hem aan haar zien. Ze bekijkt die foto 'n paar keer en vraagt hoe dat nou weer kan en of dat komt omdat ze ouder wordt, dus ik zeg dat ik dat niet zeker weet en dat ik eens zal kijken of we daar niets aan kunnen doen en haal de capuchon onder de badjas vandaan. Ze zat er wat verbaasd bij en wij lagen alle drie in een deuk het was echt 'n plaatje waard. Ondertussen dat ik Henk's moeder geholpen heb met haar dagelijkse verzorging heeft Henk uitgezocht wat die middag zouden kunnen doen, op naar Kolding 'n redelijk grote plaats met een naar zeggen gezellig centrum. De rit duurt ruim 'n uur en gaat dwars door mooi natuurgebied , af en toe kom je door 'n klein "dorpje" en net als in Nederland hebben ze drempels op de weg gemaakt om de snelheid eruit te halen toch is er een verschil met Nederland , aan het begin van elke weg waar drempels zijn wordt aangegeven hoeveel drempels je tegen gaat komen.
We waren net weer een dorpje uit toen we langs een boer kwamen die zo dachten wij aan het gieren was, de lucht was niet te harden, dus ik zeg heel laconiek ; "ach we kunnen niet meer nemen dan een neus vol dus kom ik er goed vanaf toch Harm ? " vraagt Harm wat ik bedoel dus ik zeg dat ik omdat mijn neus niet zo groot is ruik ik niet zoveel van die stank. Zegt Harm ;"ja ik heb er een laten vliegen " nou dan valt je de mond toch ver open ! In plaats van raampjes dicht gingen ze dus nu allemaal open .
Eenmaal in Kolding viel het ons op dat het zo rustig op straat was , het leek wel zondag in Staphorst als je per ongeluk iets zou laten vallen dan zou het eng hol klinken zo verlaten leek alles maar we waren nog niet in het centrum ............ toch ? Nou dat waren we dus wel, alles maar dan ook alles was gesloten { wat een gezelligheid} dat schijnt hier dus normaal op zaterdag te zijn , iets wat je in ons verwende Nederland niet zult meemaken op zaterdag, zelfs in Staphorst niet. Omdat het te laat was om nog ver te rijden zijn we maar naar het shopping center gegaan even buiten Kolding dat is 7 dagen per week open. Daar eerst maar naar Starbucks voor koffie {Harm thee} zegt de moeder van Henk ineens ;"ik ben ropperig, kan er ook iets bij de koffie" ?
ROPPERIG hoe kom je er op ? Dus toen ik vroeg wat dat was keek ze me aan zo van hallo dat weet je toch wel, maar nee dat wist ik niet.
Nu blijkt dat haar benaming te zijn voor trek in iets zoets, daar was ik dus never nooit op gekomen .
Op de terugweg zaten we heerlijk naar de omgeving te kijken terwijl de muziek aan stond en zowaar Harm zong met volle overgave uit volle borst mee bij sommige liedjes zoals die van Micheal Jackson waren het maar enkele worden maar het was wel weer een extra dimensie aan de muziek Morgen gaan we naar Legoland het weer wordt prima en vooral Harm heeft er zin in dat is voor hem toch wel echt het toppunt van deze vakantie iets wat hij al heel lang heel graag wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Ik ben José en ga met mijn partner Henk, zijn moeder Aaltje en zijn broer Harm van 26 sept. tot ongeveer 9 okt. 2015 naar Denemarken.

Actief sinds 16 Sept. 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 5644

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 09 Oktober 2015

Ons eerste gezamelijke avontuur in het buitenland.

Landen bezocht: