groots winkelen in Teletubbieland - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van José Thijssen - WaarBenJij.nu groots winkelen in Teletubbieland - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van José Thijssen - WaarBenJij.nu

groots winkelen in Teletubbieland

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

28 September 2015 | Denemarken, Kolding

Na de lange dag van gisteren vandaag lekker rustig aan gedaan.
Tegen tien uur rolde Harm zijn bed uit, die is toen met Henk bewapend met verrekijker naar het meer geweest en ondertussen heb ik hun moeder wakker gemaakt en geholpen met douchen, samen even koffie gedronken en toen het ontbijt gemaakt. Rond het middag uur zijn we eens in de omgeving gaan rondkijken en kwamen toen in Kolding. Nu moet je weten dat Denemarken iets groter is dan Nederland, Nederland heeft 18 miljoen inwoners en Denemarken heeft er 5,5 miljoen dat is dus ruim 12 miljoen minder maar als je de winkelcentra hier ziet........... of ze leven in de veronderstelling dat het hier Amerika in het klein is of het komt doordat ze teveel ruimte hebben maar onvoorstelbaar wat zijn die winkelcentra GROOT. Vooral veel grote en luxe winkels waar je in verdwaald, je kijkt je ogen uit , dat is wel een voordeel dan heb je geen tijd om geld uit te geven, want de levensstandaard hier ligt een stukje hoger dan die van ons en wij kunnen daar niet echt in mee gaan. Henk's moeder kreeg zowat een rolberoerte toen ze naar de prijzen keek, 100 kronen is iets meer dan 15 euro , nu stond er bij een paar schoenen dat die 1744,95 kronen kosten, dat is veel geld maar ze dacht dat die schoenen 1744,95 euro kosten. Ook een kop koffie bij Starbucks is wel vermakelijk, eerst dat verbaasde gezicht gezien de grote van de cappuccino kop, die was ietsje groter dan ze gewend was, toen hoorde ze de prijs ................ het commentaar was niet van de lucht, heerlijk zoals ze ongegeneerd zegt wat ze vind.
Harm zag een "mooie" politie onderbroek , die wilde hij graag hebben maar gezien het feit dat hij dan Deense kronen als wisselgeld zou krijgen maakte dat hij het niet kocht want hij wil alleen Nederlands geld in z'n portemonnee, toen ik vroeg of hij dat moeilijk vond omdat de waarde anders was schudde hij nee , hij wil geen buitenlands geld in z'n portemonnee punt uit !
Morgen beloofd qua weer weer een mooie dag te worden , Henk heeft uitgezocht dat hij Ringkobing Fjord wil , 'n rondje oude vissersplaatsjes dus en dat is nooit verkeerd , waarschijnlijk weer van alles te zien en te beleven.

• 29 September 2015 - 00:15

Bo En Niels:

Veel plezier morgen, en Henk: GEFELICITEERD! *TUUT TUUT FLUITJES BALONNEN FUUUUUTTT!**

• 29 September 2015 - 06:50

Berend:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Henk.
    maak er een leuke dag van.

• 29 September 2015 - 22:55

Anneke Will:

Hallo lieve mensen wat leuk om jullie reisverslag op deze manier te volgen
    Ik dacht stuur even een berichtje geniet er van xx
    Lieve groet Anneke