Vroeg uit de veren. - Reisverslag uit Ansager, Denemarken van José Thijssen - WaarBenJij.nu Vroeg uit de veren. - Reisverslag uit Ansager, Denemarken van José Thijssen - WaarBenJij.nu

Vroeg uit de veren.

Blijf op de hoogte en volg José

26 September 2015 | Denemarken, Ansager

Half zeven, we zitten in de auto, Jolanda onze buurvrouw zwaait naar ons en dan zijn we op weg. Het is nog donker maar al gauw begint zich aan de horizon een lichte streep te vertonen en als we vlak bij de Ketelbrug zijn is te zien dat er een prachtige deken van mist boven de weilanden hangt, de schapen en koeien lijken te zweven boven de grond.
Na Groningen gaan we vlak voor Bunde de grens over , twee uur gereden dus tijd voor koffie maar wat schetst onze verbazing .............. hier kun je niet pinnen maar goed dat we altijd wat klein geld op zak hebben anders sta je daar mooi want in de omgeving is ook geen pinautomaat te bekennen. Na een korte pauze gaan we weer verder we hebben nog zo'n 525 km voor de boeg. Duitsland is wat openbare toiletten betreft prima voorzien alleen ze moesten schoon zijn, bij sommige ga je regelrecht over je nek van de stank en viezigheid maar dat mag de pret niet drukken want laten we eerlijk zijn je moet of je moet niet gelukkig heb ik in m'n tas als we ergens heen gaan altijd wel vochtige schoonmaakdoekjes en dan heb je nog toiletpapier waarmee je de bril af kunt dekken al wordt de toiletgang daarmee niet een echt prettige aangelegenheid. Maar nu weet Henk waar hij morgen zeker niet moet stoppen met zijn moeder voor een plaspauze want dat lijkt me niet verstandig.
Het is 11.15 uur als we bij Hamburg in de file komen, zo duren de resterende 334 km wel erg lang maar het is prachtig weer en zo krijgen we natuurlijk wel waar voor ons geld.
Eindelijk 14.30 uur we gaan de grens van Denemarken over nog maar 158 km, bij Esbjerg veranderd het landschap een een soort van teletubbieland alleen de teletubbie's zelf ontbreken. Gek zoals elk land er anders uitziet wat landschap betreft het oogt hier vriendelijk aan bijna kneuterig dus helemaal goed.
16.00 uur we zijn eindelijk op de plaats van bestemming, de sleutel gehaald en het huisje opgezocht, het licht prachtig in het groen en is groot genoeg voor zes personen en van alle gemakken voorzien hier houden we het echt wel twee weken uit !
Nog even boodschappen doen, koffers uitpakken en dan .............. koffie.